• I LO im Marii Skłodowskiej-Curie w Hajnówce
  • Tel: 85 682 27 80
  • sekretariat@1lohajnowka.pl

Deklaracja dostępności

Stan dostępności cyfrowej strony internetowej I Liceum Ogólnokształcące im Marii Skłodowskiej-Curie w Hajnówce

Strona internetowa jest w większości zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu (niezgodności i wyłączeń ) wymienionych poniżej. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej I Liceum Ogólnokształcące im Marii Skłodowskiej-Curie w Hajnówce.

Niedostępne treści

Niezgodność
    • Załączone pliki mogą pochodzić z różnych źródeł,
    • Pliki PDF, DOC itp. - redaktorzy starają się ograniczyć do minimum korzystanie z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie. Odrębną kwestią jest poprawne formatowanie plików tak, by były one dostępne (np. powinny posiadać strukturę znaczników, czyli tagowanie),
    • Strona może zawierać dokumenty PDF, które powstały na podstawie źle przygotowanych dokumentów Word (nie ma w nich dobrze zaznaczonej logicznej struktury) - lub są skanami dokumentów.
    • Większość filmów nie ma napisów.
    • Część fotografii/obrazów/galerii nie posiada opisów alternatywnych, czyli technik udostępniających użytkownikom programów do odczytu ekranów informacje o nietekstowych elementach strony internetowej.

 

Nadmierne koszty

Treści nieobjęte przepisami
  • Dokumenty opublikowane przed 20 luty 2023r. mogą nie być dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi.
  • Administratorzy/redaktorzy dokładają wszelkich starań, aby dane zamieszczone na stronie były zrozumiałe oraz formatowane w sposób zgodny z zasadami dostępności.

 

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

  • możliwość powiększania wielkości liter w treści artykułów całej strony,
  • możliwość zwiększania lub zmniejszania odstępów w tekście
  • wyszukiwarkę treści na stronie
  • możliwość przechodzenia między elementami strony za pomocą klawisza TAB,
  • inwersja kolorów
  • szare odcienie
  • możliwość ustawienie podkreślania łącza
  • skalowanie zawartości
  • możliwość zwiększenia kursora
  • możliwość automatycznego czytania treści na stronie a także ustawienie linii czytania
  • podświetlania elementów nawigacyjnych (tzw. focus) ułatwiającego osobom niedowidzącym korzystanie z witryny
  • obrazkom brakuje tekstów alternatywnych
  • niektóre linki mogą się otwierać się w tym samym oknie.
 
Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiszowych przeglądarki

Dostępność architektoniczna

Komunikacja zewnętrzna
  • Dojazd do szkoły możliwy dzięki komunikacji miejskiej
  • Przystanki przy ul. J. Piłsudskiego i ul. M. Reja.
  • Brak w okolicy postoju taksówek.
 
Ułatwienia
  • W budynku szkoły istnieją podjazdy dla wózków inwalidzkich i rozwiązania zapewniające możliwość ewakuacji osób z niepełnosprawnościami
  • Na terenie szkoły znajduje się miejsce postojowe dla osób z niepełnosprawnością
  • W budynku szkoły jest możliwość skorzystania z windy. Winda daje możliwość przemieszczania się osób także niepełnosprawnych w budynku szkoły pomiędzy parterem a drugim piętrem
  • Wejście do budynku usytułowane jest od ul. J. Piłsudskiego lub też od ul. M. Reja. Drzwi wejściowe mają odpowiednie wymiary (szerokość i wysokość w świetle ościeżnicy).
  • Jest możliwość wejścia do szkoły z psem asystującym.
  • W strefie wejściowej wewnątrz budynku znajdują się dwie klatki schodowe. Prowadza one z poziomu wejścia do poziomu drugiego piętra.
  • Schody zostały wyposażone w jednostronną poręcz o wygodnej średnicy i kształcie pochwytu, przedłużoną poza krawędź pierwszego i ostatniego stopnia.
  • Na parterze znajduje się sekretariat, gdzie należy podać cel wizyty, imię i nazwisko osoby odwiedzanej. Spotkania z nauczycielami mogą się odbywać po wcześniejszym ustaleniu terminu i godziny.
  • W przypadku obsługi osób z ograniczeniami ruchowymi pomocy udzielają również pracownicy obsługi. Zapewniamy wsparcie innej osoby.
  • Drzwi wewnętrzne mają odpowiednie wymiary (wysokość i szerokość przejścia) i nie posiadają progów o wysokości przekraczającej 20 mm. Klamki można obsługiwać jedną ręką, nie wymagają mocnego ściskania ani przekręcania.
  • Korytarze w budynku mają odpowiednią szerokość, zapewniają także swobodną możliwość manewrowania wózkiem. Stosowane materiały wykończeniowe ścian i podłóg nie odbijają światła (nie powodują zjawiska olśnienia)
  • W budynku zastosowano czytelną informację wizualną o drogach ewakuacji w postaci piktogramów i strzałek kierunkowych.
  • Szkoła posiada łazienki przystosowane dla osób niepełnosprawnych. 
 
Inne informacje i oświadczenia
  • Szkoła nie zapewnia tłumacza języka migowego. W szkole nie ma pętli indukcyjnej.
  • W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. 

 

DOKUMENTACJA

 Raport dostępności