• I LO im Marii Skłodowskiej-Curie w Hajnówce

Wycieczka w góry

Data: 4-7 czerwca 2024

Miejsce: Tatry, Zakopane, Białka Tatrzańska

Uczestnicy: Uczniowie klasy 2 i 3 OPW z Liceum Ogólnokształcącego im. Marii Skłodowskiej-Curie w Hajnówce

Opiekunowie: Sławomir Dębowski, Robert Sosnowski

Dzień 1 - 4 czerwca 2024

Nasza wycieczka rozpoczęła się wcześnie rano. Zebraliśmy się na dworcu o godzinie 4:30 i wyruszyliśmy pociągiem do Zakopanego. Podróż przebiegła sprawnie, a na miejscu byliśmy około 15:30. Po dotarciu wybraliśmy się na obiad na Krupówki, gdzie mieliśmy czas na posiłek po wyczerpującej podróży.

Po obiedzie wróciliśmy do miejsca noclegowego w Białce Tatrzańskiej, gdzie spędziliśmy resztę dnia na odpoczynku i integracji. Opiekunowie omówili plan wycieczki na kolejne dni, a uczniowie mieli czas na relaks.

Dzień 2 - 5 czerwca 2024

Po śniadaniu, o godzinie 7:00 wyruszyliśmy autokarem na Łysą Polanę, by następnie udać się pieszo nad Morskie Oko. Pogoda była sprzyjająca, a trasa mimo swojej długości, była możliwa do pokonania przez wszystkich uczestników. Na miejsce dotarliśmy około godziny 9:00. Podziwialiśmy piękne widoki i zrobiliśmy wiele zdjęć. Nad Morskim Okiem spędziliśmy kilka godzin, odpoczywając i obserwując otaczającą nas przyrodę. W międzyczasie część grupy udała się nad Czarny Staw pod Rysami, gdzie mieli możliwość zobaczyć Morskie Oko z innej perspektywy.

W drodze powrotnej do miejsca noclegu, zajechaliśmy do sklepu by wspólnie zrobić zakupy na grilla. W pensjonacie byliśmy około godziny 15, a o 17 rozpoczął się grill. Uczniowie wraz z opiekunami zajadali się kiełbaskami, karkówką i filetami po męczącej wyprawie.

Dzień 3 - 6 czerwca 2024

Trzeci dzień wycieczki był najbardziej wymagający fizycznie. Po śniadaniu, o godzinie 7:30 wyruszyliśmy na wyprawę na Kasprowy Wierch. Podczas naszej trasy musieliśmy wielokrotnie zatrzymywać się, by zaczerpnąć powietrza i napić się wody. Na szczycie spędziliśmy kilka godzin, eksplorując okoliczne trasy i podziwiając panoramę Tatr. Z Kasprowego Wierchu zjechaliśmy wspólnie kolejką.

Po powrocie autokarem do Białki Tatrzańskiej mieliśmy czas na odpoczynek i przygotowanie się do wieczornej rekreacji na basenie. O godzinie 18:15 wyruszyliśmy pieszo na termy ,,Bania", około 4 kilometry od miejsca noclegu. Zmęczeni całodniowym chodzeniem mogliśmy zrelaksować się i popływać - zarówno w środku jak i na zewnątrz. Wróciliśmy późnym wieczorem spędzając razem czas w naszą ostatnią noc.

Dzień 4 - 7 czerwca 2024

Ostatniego dnia wycieczki wyjechaliśmy autokarem do Zakopanego o godzinie 8. Po dotarciu, wspólnie spędziliśmy czas na Krupówkach. Była to okazja do zakupu pamiątek, spróbowania lokalnych potraw oraz samodzielnego zwiedzania.

O godzinie 11:20 zebraliśmy się na dworcu i o 11:45 rozpoczęliśmy podróż powrotną do Hajnówki. Do domu dotarliśmy około godziny 22 kończąc naszą wycieczkę.

Podsumowanie

Wycieczka była bardzo udana i pełna wrażeń. Uczniowie mieli okazję podziwiać piękno tatrzańskiej przyrody, lepiej się poznać oraz zintegrować. Dzięki doskonałej organizacji opiekunów wycieczka przebiegła bezproblemowo. Wszyscy uczestnicy wrócili do domu zadowoleni, z nadzieją na kolejne wspólne wyjazdy. Ponadto po zakończonej wycieczce organizator Pan Dębowski, dostał komplement od jednego z rodziców, że udało mu się zaszczepić w dziecku miłość do polskich gór. :)